Tuesday, July 6, 2010

sEmUa NyA DaLaM SeKeLiP mAtA...hUhU

dah lamer x update kan..
ader la dlm 3 4 ari...
aq g perak anta adeq balik u...
huu...aq sbnrnyer mmg xder mood n semangat nak update...
x larat...huhu

untuk pengetahuan korg...
maser dalam perjalanan balik dari perak ke kuantan...
kami sekeluarga telah mengalami satu kemalangan yg amat dahsyat...
keter yg aq drive telah terbabas...
dan telah melanggar besi penghadang jalan
kemudian masuk ke dalam longkang n tebalik...
sumer tu berlaku sekelip mata...
aq mmg x sedar langsung camner sumer tu leh terjadi...

kalo ikut kan keadaan kereta...mmg macam sumer org dlm tu dah arwah dah...
ye la...kitorg penuh dalam keter tu..6 org sumer nyer...
keter mmg hancur...
tpi aq sgt2 bersyukur kat ALLAH...
DIA masih syg kan aq sekeluarga...
kami tidak mengalami kecederaan yg teruk...
cuma luka2 kecil jer...
patah2 pon xder...
mmg x sangka...
org2 yg dtg tolong pon terkejut tgk kitorg sumer xder aper2...

tuk pengetahuan korg gak...
tempat keter tu berhenti pas terbalik betol2 lagi 3 meter nak jatuh gaung...
kalo jatuh tu...mmg peluang nak terus bernafas kat bumi ALLAH ni sgt2 nipis..
dlm nyer gaung tu adalah lebih kurg 20 meter...
aq bersyukur sgt2..alhamdulillah..

tu jer aq leh nak citer stakat ni...
actually..aq masih lagi dlm keadaan trauma...
aq masih cam x percaya sumer tu terjadi...
aq macam x dpt nak terima hakikat...huhu
tpi seb baek aq ader sorg kawan ni...
dier la yg tolong bagi semangat kat aq...
dier gak yg nasihat aq suruh bersabar...
aper2 pon aq sgt2 bersyukur...
keluarga aq semua nyer selamat...

nasihat aq kat korg...
jgn la bawak keter laju2...
kalo penat tolong la berhenti rehat dulu...
mende cam ni nak jadik dlm sekelip mata jer...huhu

p/s:
kejadian ni kat highway pantai timur..KM179.4 pada 12.45 am, 5/7/2010
menurut pihak polis dan mtd..kwsan dari KM178 - KM186..mmg kwasan kemalangan...
dan kebanyakan kemalangan kat kawasan tu adalah kemalangan maut..

p/s/s:
aq x letak gambar kat sini..
saper nak tgk gambar tu...add aq kat fb...pastu ckp nak tgk gambar acident k...
nnt aq bagi korg tgk...
aq ader sbb knaper x letak kat sini..sori sgt2..huhu

8 comments:

mrs_hariez said...

selamat xapa2....

Mohamad Naim said...

syukur alhamdulillah bro...
ade hikmah atas stiap kjadian kat dunie ni...
lgpn aku xready lg nk ilang kawan bek cam ko

eDdY said...

Mohamad Naim>>>
betol tu...
sumer kejadian ader hikmah...
harta dunia bole d cari..nyawa tu xleh dah..huhu

eDdY said...

mrs_hariez>>>
betol sis...
alhamdulillah...syukur sgt2

mohdzulhida said...

Syukur smua selamat...Itu salah satu ujian dari Allah.Semoga cepat hilang trauma...

eDdY said...

mohdzulhida>>>
trime kasih banyk2...

~aNnYsS~ said...

alhamdulillah ko slamat kan... ade hikmah sebalik sume tu... tu kt area kuantan ek?

eDdY said...

~aNnYsS~>>>
tu la anis...
syukur sgt2...
kejadian tu kat highway on da way nak ek kuantan...huhu