Monday, April 19, 2010

My vErSiOn oF GrOoMiNg TiPs

kembali lagi untuk kali ke berapa aku pon tak tahu...haha

waaaa..sekarang ini nak jadi mak andam la pula..
okay ye puan puan semua(selalu nya untuk perempuan jer...baru la seronok)...
hari ini kita nak bercerita pasal andam2 ini...
tapi puan puan semua jangan terkejut pulak tau...ini adalah versi saya punya sendiri...
nak kalau nak cantik...ikut la tau...
kalau tak mahu..suka hati..hehe

mula - mula sekali...kita kena pasti kan yang kita ini dalam keadaan sedar...
kalo tak sedar...contoh nya tengah tido ker...pengsan ker...macam mana nak buat semua tu kan...
okay okay..balik semula ke diskusi kita...
selalu nya...orang yang suka andam andam ini orang yang pandai jaga kecantikan...

kecantikan tu tak bermaksud muka sahaja yang cantik...
tapi keseluruhan...kena la kemas dan bersih...
jadi...untuk mendapat pakej yang sempurna gitu...kita kena la mula kan dari muka dulu
kita cuci muka dengan pencuci yang memang orang dah biasa guna...
jangan guna pencuci muka yang cap pelik pelik tau...
nanti habis muka kita rosak...
lepas cuci tu..pasti kan kita bilas menggunakan air yang bersih...
ye la kan...kalau cuci dengan air yang kotor...baik tak payah cuci...hehe

okay...bila muka dah selesai...kita pergi ke bahagian badan...
haaa..ini bahagian yang paling penting sekali kalau puan puan nak tahu...
ye la kan...tak kan muka cantik...ketiak bau cam apa jer...hihi
untuk mendapat kan ketiak yang tidak berbau...kita kena la pakai produk ni...



haaa...ini dia produk yang terlaris dekat pasaran buat masa sekarang ini...
Adidas Action 3 Pro Clear Deodorant Spray...
segala jenis bau bau akan hilang apabila deodorant ini di guna kan...
sebab apa saya kata benda ini penting ialah sebab kadang kadang itu bau ketiak ini boleh menjejas kan mood seseorang....

saya bukan nak buat cerita..tapi berdasar kan pengalaman...
macam ini la...saya just nama kan wanita tu X...
masa itu saya berada di sebuah pasaraya...
sedang saya tengah membelek - belek barang yang hendak di beli...
maka lalu lah si X ni tepi saya...
tiba tiba hidung saya terasa seperti di cucuk cucuk oleh duri...
punya la tajam bau tu...
mula mula saya tercari cari juga dari mana datang bau tu...
rupa rupa nya dari pada X tu...
yang saya pelik...si suami kepada X tu boleh buat rilek jer...
sebab saya pon tak kenal X tu...saya just pendam kan sahaja perasaan...
terus saya tak jadi nak beli barang dekat pasaraya itu...
mood saya terus hilang untuk hari tu...
punya la kuat penangan X tu...
kalau saya kenal..memang dah lama saya akan suruh dia pakai Adidas Action 3 Pro Clear Deodorant Spray

okay la...cukup setakat itu dulu cerita pengalaman...
bila dah pakai produk tu...baru la kita akan jadi segar...
tapi kita kena pasti kan la...sebelum pakai semua tu..kita kena mandi dulu...ingat tu..hehe
kalau tak mandi..pakai apa jenis pewangi pun tak jadi...haha

untuk kelihatan lebih cantik dan menarik...pakai lah baju baju yang cantik dan menarik...
kalau kita buat semua itu...tpi lepas tu just pakai kain batik dengan t-shirt jer...baik tak payah...
tu saja la tips dari saya...renung renug kan dan selamat beramal...hik3

episode 1 -
they head off to Kuching for a big, warm and fuzzy reunion



episode 2 - The Season 1 bloggers touch down in Kuching!



episode 3 - The Season 1 bloggers hit the latest tourist attraction in Kuching



** Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

No comments: