Monday, April 5, 2010

My fAvOuRiTe SpOrT

salam semua...
kali ini aku nak cerita pasal sukan favourite aku...
sebenarnya, banyak la juga sukan yang aku suka...
jangan ingat aku tak suka bersukan okay...hehe
dan top ranking sukan yang aku paling suka adalah boling...
bukan boling padang...
tapi tenpin boling....
aku tahu la aku ni bukannya handal sangat main boling ini
tapi tu la...aku memang suka sangat main boling...
bole kate setiap minggu juga la aku keluar dengan kawan-kawan pergi main boling...

dah lama dah aku berkecimpung dalam sukan ni...(waaa...macam atlit negara la pula...haha)
seingat aku la..first time aku main masa tu umur aku baru 5 tahun...
ayah aku la yang bawa aku pergi main ni...
sebab nya dia selalu masuk tournament dekat tempat kerja dia...
jadi sebelum perlawanan sebenar..dia akan pergi buat training...
kira nya ayah aku ni la aku punya idola dalam permainan boling ni...
banyak yang dia dah ajar aku...
dan yang paling penting...sampai sekarang aku tak pernak langsung menang kalau main boling dengan dia...

okay la...
selalu nya la kan...kalo bersukan ni kita mesti akan berpeluh kan...
tak kira la sukan apa...semua boleh membuat kan kita berpeluh....
bila berpeluh tu...akan menjadikan badan kita lebih sihat...
sebab tu orang selalu kata...bersukan baik untuk kesihatan...
tapi aku tak suka sangat berpeluh-peluh ni...
kalau la aku dapat set ni...mesti syiok...


tak la berpeluh sangat...
bau pon menarik...
tapi itu la...siapa nak bagi free kan...hehe
kalo nak tunggu aku beli..tunggu cukup bulan la...hik3

oooo...aku lupa nak bagitau...satu lagi sukan favourite aku ialah ping pong...
alaaaa...orang putih panggil table tennis...
kalau aku main ni...lagi la peluh..gila - gila punya...haha
main ping pong ini pon seronok...
aku memang tak tipu...
kalau dekat rumah...aku akan main dengan ayah dan adik aku la...
tapi ping pong ini sukan favorite aku yang nombor dua okay...
yang first tetap boling...hehe

okay la...ini sahaja aku nak cerita tentang sukan favourite aku...papai..(^^)

**Project Alpha Season 2 is presented by Adidas Action 3 and supported by P1 and MAS.

No comments: