Friday, December 17, 2010

KaSuT DaLaM RuMaH...

permandangan biase kat luar umah org malaysia...

salam sumer...
arini aq just nak citer pasal pakai kasut kat dalam umah...
kite ni org melayu...jadi mmg dah jadi kebiasaan akan bukak dulu kasut b4 masuk umah...
tpi..bagi org  barat..pakai kasut kat dlm umah adalah perkara biase...
satu yg aq sgt pelik..knaper lantai umah diorg sentiasa nampak bersih???
kalo kite kat malaysia ni...konfem penuh pasir nyer...
tu belom campur lumpur dan tanah lagi...
lagi2 kalo ari ujan...mesti la basah kan..
tpi aq tgk umah org putih ni bersih n kering sokmo...
dah la diorg tido pon aq tgk ader gak yg jenis pakai kasut bawak naek atas katil sekali...
x berpasir ker???
kite ni kalo tido x basuh kaki pon abes berpasir kot atas cadar tu...huhu
aper2 pon aq still suke cara org kiter...bersih...
sbb kite xtau kasut kiter tu dah pijak aper kat luar umah tu...
ntah2 dah terpijak aper2 yg kotor ker...
bukan sepanjang maser kiter alert kan...
ok la...tu jer kot nak citer..
aper2 nnt aq update lagi k..papai(^^)

2 comments:

✿....rossa alina....✿ said...

hmm..mmg pelik gak kan??huhuhu..maybe sbb dorg pnye kawasan tu bukan berpasir n bertanah mcm kiter kt malaysia ni..huhuhu..

eDdY said...

✿....rossa alina....✿>>>
tu la pasal...
mungkin gak la..huuu