Friday, April 19, 2013

UmRaH FeBrUaRy 2013 PaRt 1

aslmlkum sumer..
seperti yg telah aku janji kan..
kali ni aku nak cerita kan pasal aku pergi umrah..
ekceli bukan cerita sgt..
aku nak letak gambar banyak2..haha
aku akan buat 2 part..
part pertama ialah dari mula nak pergi sampai la aku tiba di madinah..
part kedua plak semasa aku di mekah sampai balik..
bnyk gambar nak upload ni..
aku akan cerita kan guna gambar k..
banyak ni..hehe

Masa sampai kat KLIA..baru nak bertolak (1 FEBRUARY 2013)

bergambar satu family

tgh menunggu utk dpt kan tiket flight dan check in baggages (^^)

naek NAS AIR..besar flight ni..air bus :)

Ni da sampai airport JEDDAH..tgh tggu arahan seterus nyer dari mutawwif..hihi (pukul 11 mlm waktu tempatan)

kitorg kena jumpul kan bag setempat..sbb lepas ni akan bergerak ke madinah naek bas

lama sgt naek bas..dekat lapan jam..so ni berhenti rehat sebentar d RnR..
sempat lagi ni bergambar..cuaca sgt sejuk time ni..sbb tu sumer berjaket..haha
Kat dalam Masjid An - Nabawi (Masjid Nabi)



Cantik sgt masjid ni..aman dan tenang..seronok sgt dpt beribadat kat sini..alhamdulillah :)

Suasan luar masjid..org sentiasa ramai


kubah hijau..makam Rasulullah SAW kat bawah khubah tu



Masjid Quba', dikatakan solat sunat 2 rakaat di masjid ni pahala umpana mengerja kan satu umrah..Masyaallah

Nak bergambar juga

Masjid Tujuh (^^)


Bergambar bersama family :)

Masjid Qiblatain..Masjid 2 qiblat


 Bukit Uhud..ramai org berjual kat kaki bukit..hehe


Air Zam Zam yg senang di dapati di sekeliling masjid An - Nabawi

Mimbar imam ketika solat (^^)

sempat lagi kuar kan kepala..haha..ni baru nak gerak ke Makkah dari Madinah



Da sedia ber ihram..sbb pasni kami akan bermiqat di Bir Ali (^__^)
Bersambung....