Wednesday, January 20, 2010

KaNaK2 MaUt D HeMpAp Tv...

KULAIJAYA: Seorang kanak-kanak perempuan berusia tiga tahun, Yeo Cyndi, meninggal dunia selepas lebih 14 jam koma akibat dihempap sebuah televisyen di rumahnya di Bandar Putra Kulai di sini.

Kejadian berlaku kira-kira jam 9.40 malam kelmarin ketika Cyndi menonton video persembahan tarian dan nyanyiannya bersama abangnya yang dirakam dalam satu acara di sebuah tadika.

Ketua Polis Daerah Kulaijaya, Superintendan Zulkefly Yahya, berkata mangsa dipercayai tertarik wayar hingga menyebabkan televisyen 24 inci itu jatuh dan menimpanya.


Bapa mangsa, Yeo Sung Wah, 38, yang berada dalam bilik tamu menyedari kejadian itu selepas mendengar bunyi dentuman kuat dan jeritan Cyndi.

Beliau berkata, Sung Wah bergegas ke bilik belakang rumah dan mendapati televisyen itu menghempap belakang badan Cyndi yang ketika itu dalam keadaan tertiarap.

Mangsa dibawa ke Hospital Kulai dan meninggal dunia pada jam 12.20 tengah hari semalam akibat kecederaan organ dalaman.

Sung Wah yang juga seorang ahli perniagaan, ketika ditemui berkata, Cyndi menonton rakaman itu setiap hari, malah menyanyi dan menari bersama.

"Saya tidak sangka kejadian ini berlaku pada anak saya," katanya.


hmm...aq xleh la tgk news2 camni...
sedih rase...
walaupon aq x kenal org tu...tpi tu la...
bayang kan budak tu umor baru 3 taun...
kena hempap tv 24 inci...
tv tu mmg berat giler la...
kalo angkat monitor desktop yg baru 17 inci tu pon dah terkincit...ni kan plak 24 inci...
mesti anggota dalaman gurl tu cedera parah...
issshhh...x sanggup aq bayang kan...
lagi satu..muka dak tu dah la comel...
aq xmau upload gamabr dak tu..kesian...
kalo korg nak tgk..leh tgk kat SINI...
aper2 pon..taksiah kat family dak tu...

sumber : Berita Harian Online

3 comments:

ijad said...

selamat tahun baru..

ezzati said...

ya Allah..tak sangka kan..tmpt paling selamat jgn di sangka ajal tak datang

eDdY said...

ezzati>>>
betol tu..
kekadang rumah kiter sendiri leh jadi tmpat yg amat merbahaya...huhu