Wednesday, May 8, 2013

mEnYaMpAh

aslmlkum sumer..
masa aku tulis entry ni..aku xtau apa perasaan aku sbnr nyer..
kenapa sejak abes pilihanraya aritu..
isu kutuk mengutuk ni semakin menjadi2..
setiap hari kat fb ader je org yg kluar kan statement yg mcm ni..
diorg lupa ke..kite duk kat malaysia ni berbilang kaum?
bukan kite org melayu je kat sini..
semalam ade satu surat khabar kluar kan statement yg betol2 buat aku terkejut..
"Apa lagi orang cina mahu?"...
apakah ini?..kenapa sampai tahap  macam ni..
sbb tu la aku x suka baca paper tu..
da la berat sebelah..statement plak xleh blah..
mmg padan la org tua jer yg dok baca..
diorg ni mmg kuat provok..nak pecah belah kan kaum kat malaysia..
aku ader ramai kawan cina dan india..
aku xmau sbb tu kami bermusuh..
kat malaysia ni..setiap kaum tu perlu bergantung antara satu sama laen..
ader yg pandai bahagian ni..ader yg pandai bahagian tu..
jgn la dok laga2 kan kaum kat sini..
kite sama2 da lama duduk malaysia ni..
kaum cina dan india juga banyak membantu semasa nak merdeka dulu..
aku ni pon bukan la pandai sgt bab2 camni..
tpi aku x suka semua ni..
aku nak hidup dalam bumi malaysia yg aman..
yg xder kekacauan..
ok la..aku pon xtau nak menulis apa lagi kat sini..
semesti nye aku x setuju sepenuh hati dgn statement paper semalam tu..
kbye