Thursday, March 17, 2011

KeNa BuAnG SeKoLaH...

aslmlkm sumer...
korg baca berita arini???
20 org student form 5 sbpi maner aq x igt..kena buang skolah...
kesalahan nya ialah menjentik kepala pelajar dorm 4...
parent diorg dah wat rayuan...tpi still keputusan pihak sekolah tu x dpt di ubah...
bagaimana masa hadapan pelajar2 yg kena buang tu??
mmg diorg bersalah...tpi atas dasar perikemanusiaan...huhu
tpi pelajar2 tu pon satu..dah tau taun ni nak spm..yg g wat hal naper???
skank ni yg paling susah n paling malu ialah mak ayah diorg...
terpaksa buat muka tebal merayu kat pihak skolah...
aper2 pon..harap2 dgn kejadian ni akan menjadi pengajaran kepada org laen..
nak wat satu2 mende tu pikir la dulu..jgn maen belasah jer..
nnt diri sendiri jugak yg susah...
ok la..nnt aper2 lagi aq update k..(^^)

p/s: dgr citer..budak form 4 tu kena jentik sbb mencarut kat dlam surau..macam2 la skank ni..huhu

5 comments:

animob said...

cikgu skrg malas nak mendidik..asl bermasalah buang trus..

eDdY said...

animob>>>
mungkin tu betol gak...huhu

Inspirationalefeks said...

menjentik je ?

Mohamad Naim said...

tringat lak kat syuk...die kene tuka skul sbb tampa muthalib tanpe sbb n other ksalahan terkumpul kan?

nwy, susa r nk trime alasan guru malas mendidik...ak tgk mak n auntie aku struggle je ari2, bukan stakat wat buku rekod ngajar n tande buku je, keje2 lua blk darjah lg, ngan kursus tiap ptg slase lg, wat ketas xm lg...xde lak ak tgk mak aku buang/baka buku bdak yg xsiap/sala wat keje...i'm just saying

eDdY said...

Inspirationalefeks>>>
yup...jentik jer..tpi beramai2

Mohamad Naim>>>
yup...this is so right...
aper2 pon mmg punca pelajar tu sendiri...
kalo diorg x wat camtu...xder nyer cikgu nak buang diorg...
cikgu just jln kan tugas...